Uus ja puhastav 40-päevane harjutusteseeria algab 19.02! Tule kampa!

Esmaspäeval, 19.veebruaril alustame uue, mõnusa, kevadiselt puhastava ja värskendava harjutusteseeria ehk kriyaga seedesüsteemile, mis keskendub kehast kõige ebasobiva väljutamisele ja naha säravaks muutmisele (Kundalini yoga apana kriya). Viimane, ehk 40. päev on Suur Reede, 30. märts, seega saame kõik koos minna selle kriyaga jõuliselt talvest kevadesse! Esimesel nädala Grete tundides (E ja N 19.45, T 9.00) teeme kriya koos läbi, kuid siin postituses on kriya eesti keelde tõlgituna Sulle kasutamiseks, kui seda kodus tegema hakkad!


Selle harjutusteseeria teeme esimesel päeval, esmaspäeval, 19. veebruaril koos läbi ka meie Kundalini jooga ja meditatsioonide tunnis kell 19.45-21.15, kus alustame kriyat pidulikult koos ja ühiselt ja saame seda jätkata koos ja eraldi, igaüks oma kodus, aga ühises energias 40 päeva kuni 30. märtsini! Räägime ka keha puhastamisest ja toetamisest toidu abil! 

Meie esmaspäevasesse tundi 19. veebruaril on sel pidulikul puhul oodata ka gonge ja helikausse ja muid mõnusaid ja tervendavaid ja meid avavaid helisid koos Tiina Karjatsega, kes viib meid lõpetuseks nende abil pikemasse sügavasse lõdvestavasse meditatsiooni.
Proovitund on kõigile tasuta, üksikkord kõikides Grete Kundalini jooga tundides 10 eurot, 4x35 (kehtib 2 kuud), 8x60 (kehtib 2 kuud)

Fb-üritus siin:  https://www.facebook.com/events/1463594533769301/

Järgmisel nädalal teeme sama kriyat ka teisipäevahommikuses ja neljapäevases naistetunnis. Kui Sa ei jõua alustada esmaspäeval, oled oodatud liituma misiganes ajal - ühises energias on kriya toime tugevam, isegi kui teed seda selle 40 päeva jooksul vaid ühe korra.

40 päeva on õige aeg, et harjutusteseeria mõju muudaks ja lahustaks mustreid, mis Sind ei teeni ning see aeg, mida läheb vaja mingi harjumuse muutmiseks (ka ükskõik millises muus valdkonnas). Järjepidevus hoiab Sind lainel läbi tõusetuvate väljakutsete ja hoiab Sind paremini kontaktis iseendaga. See on Elujõusaali neljas 40-päevane harjutusteseeria, mida oleme ühiselt teinud - tule kampa!

Siin on kriya originaalpostitus inglise keeles koos piltidega, aga allpool on kriya eestikeelne tõlge.

Kundalini jooga apana kriya ehk restartivad harjutused seedesüsteemi virgutamiseks ja nahasära taastamiseks. Just see, mida kevadel vaja! 

Väga hea näide lihtsast ent väga võimsast harjutusteseeriast, mida hoiti saladuses nende väheste poolt, kes seda teadsid. See seeria aitab sul saada täieliku kontrolli oma seedesüsteemi üle ja annab nahale noorusliku ja särava jume. Vananemine ei seisne ainult vanusenumbri muutumises, see algab toitainetevaegusest, seedeprobleemidest, tähelepanutajäetud emotsionaalsest ja füüsilisest stressist ja paindumatust selgroost, mis takistab meridiaanidevoolu ning ka aju-seljaajuvedelikuvoolu.

1.   Vatskar Kriya: Istu lihtsas asendis käed põlvedel, peopesad allapoole ning võta kaelalukk (vii lõug kergelt kaelale lähemale kuni tunned, et pea, kael ja selgroog moodustavad ühe pika sirge telje – visualiseeri, et keegi nagu tõmbaks sind krunnist ülespoole). Toruta huuled ja hakka lühikeste rütmiliste lonksudega õhku neelama kuni kõhtu enam õhku ei mahu. Hoia hinge. Hakka kõhuga vasakule ringjaid liigutusi tegema kuni tunned, et oled jõudnud poole peale st, et jaksad veel sama kaua hinge kinni hoida. Siis muuda ringide suunda ja tee kõhuringe paremale poole kuni sa ei suuda enam hinge sees hoida. Vii selg sirgeks ja hinga vaikselt ja rahulikult nina kaudu välja (mitte jõuliselt!). Korda tervet harjutust veel kaks korda. Tähtis: tee seda harjutust alati ainult tühja kõhuga ja mitte kunagi rohkem kui kaks korda päevas! See harjutus aitab luua kehas happelisuse-aluselisuse tasakaalu, kui seda teha regulaarselt ühtki päeva vahele jätmata.

2. Tule beebiasendisse: istu põlvedel ja kandadel (vajadusel toesta end – pane midagi kandade ja tuharate vahele või põlvede alla) ja kummardu ette kuni otsaesine toetub maha (oluline on, et tuharad ei kaotaks kontakti kandadega – võid asetada ka otsaesise alla tekke või patju, et leida sobiv kõrgus otsaesise toetamiseks). Käed on keha kõrval peopesad ülespoole vaatamas. Kujutle, et sinu selgroost kasvab välja suur ja raske saba ja hakka seda liputama nagu tahaksid sellega seina purustada. Liiguta sealjuures puusasid kergelt vasakule ja paremale, joonistades sabakondiga õhku justkui u-tähte. Jätka 3 minutit, millele järgneb 5 minutit puhkust beebiasendis. See harjutus tugevdab südant. 

3. Heida selili, käed külgede kõrval. Suru varbad ette sirgeks ja tõsta jalad õhku u 60-kraadise nurga all. Hoia jalgu selles asendis ja hinga pikalt ja sügavalt. Kui alaselg kipub nõgusaks tõusma, aseta tuharate alla tekk või käed, mis lasevad seljal põrandale vajuda. Jätka hoidmist 2-3 minutit (võid alustada 2 minutiga ning aja jooksul pikendada aega 3 minutini, kui tunned, et see on sinu jaoks sobiv). See harjutus salendab keskkohta ning tühjendab sapipõit) 

4. Ole endiselt selili, vii jalad üle pea ja võta varvastest kinni. Hakka selgroo peal rullides edasi-tagasi kiikuma selgroo alaosast kaelani ja tagasi. Hoia kogu aeg varvastest kinni ja kiigu niimoodi 3 minutit. See harjutus paneb vereringe jõuliselt tööle ja tasakaalustab närvisüsteemi.    

5. Vahelduva ninasõõrme hingamine: Istu kohe peale järgmist harjutust üles lihtsasse aendisse (rätsepistesse). Nii rahulikult kui võimalik too parem pöial paremale ninasõõrmele ja sulge see. Hinga läbi vasaku ninasõõrme sisse ja sulge siis parema käe väikese sõrmega vasak ninasõõre ja hinga paremast ninasõõrmest välja. Jätka sellist hingamist 3 minutit. Lõpetuseks hinga sisse ja tunneta, kuidas energia kiirgab kogu kehasse, andes sulle jõudu, tervist ja elu. Harjutused 5 ja 6 jagavad kehasse praanat ning stmuleerivad kilpnääret ja kõrvalkilpnääret.

httpswww3hoorgfilesstylesmediumpublicimagespicture_25pngitokt7ZtiIz4

6. Istu lihtsas asendis. Vii käed veenuslukku ehk sõrmseongusse ning too käed sõrmseongus, peopesad südame poole vaatamas, mõnekümne sentimeetri kaugusele südame ette. Keera sissehingates pea vasakule ning väljahingates pea paremale (nagu raputaks pead, kuid tee seda omas tempos ja pigem aeglaselt) ning jätka sellist liikumist 3 minutit. (Kui meel ja mõtted tulevas segama, kasuta mantrat Sat Nam – sissehingates lausu mõttes „Sat“ ja väljahingates mõttes „Nam“. Sat Nam tähendab, et tõde on Sinu sees, Sinu tõeline olemus.)

httpswww3hoorgfilesstylesmediumpublicimagespicture_26pngitokPHt1P9hD

7. Istu lihtsas asendis, siruta käed külgedele maaga paralleelselt ning hakka sirgete kätega kogu nende ulatuses eest taha ringe tegema nagu ujuks. Jätka 1 minut. See harjutus tugevdab aura magnetvälja. 

httpswww3hoorgfilesstylesthumbnailpublicimagespicture_27pngitoky9Vhmhqq

8. Lõpetuseks: hinga sisse ja hoia hinge kõverdades käed õlgade poole ja vii sõrmeotsad õlgadele. See magnetiseerib energiavoolu. Hingehoidmise ajal hakkab energia kehas liikuma. Hinga välja ja lase sel energial voolata kõikidesse kehanurkadesse ja luba endal tunda end värskelt.

© The Teachings of Yogi Bhajan

Eelmine
Lastejooga - retsept, kuidas lastes rõõmu ja positiivsust kasvatada!
Järgmine
Kevadine südantavav ja elujõudu andev 40-päevane harjutusteseeria ja alateadvust puhastav meditatsioon (02.04-11.05)!

Vastused puuduvad

Email again: